Er zijn een groot aantal kinderen die intelligent zijn – je hoeft alleen maar naar hun gesprekken te luisteren om dit te weten – maar die hun gedachten niet op papier kunnen zetten. Om dit probleem verder te verwarren, velen van hen zijn goede lezers die graag lezen, waardoor zowel ouders als leerkrachten zich afvragen ‘waarom gebeurt dit?’
Het antwoord, voor veel van deze kinderen met specifieke schrijf- en kopieerproblemen, is het behoud van verschillende primitieve (baby)reflexen die de hand-oogcoördinatie verstoren als ze actief blijven bij het schoolgaande kind, waardoor ze geen automatische schrijfvaardigheid kunnen ontwikkelen.
INPP heeft opnieuw een manier gevonden om relevante reflexen te detecteren en de hersenen een tweede kans te geven om ze te beheersen, zodat hand-oogcoördinatie vloeiend wordt en schrijven geen moeite meer kost.
Leerproblemen gerelateerd aan moeite met schrijven
Klik op de onderstaande links voor informatie over leerproblemen die verband houden met schrijfproblemen:
Vul de vragenlijst reflexintegratie in voor jouw kind en neem dan contact op met een INPP therapeut bij jou in de buurt.


